Brukerinformasjon

NUFI har valgt å ikke tilby egne epost adresser til sine kunder av 2 grunner:

  • Epost er en integrert del av vår hverdag, og er et kontaktpunkt som deles med mange i mange sammenhenger.
    Når man benytter epost som er koblet til kjøp av en tjeneste hos en spesifikk leverandør så skaper det en del utfordringer den dagen man evt velger å bytte leverandør siden man da også vil miste denne epost adressen.Det er i dag mange flotte gratis alternativer som er uavhengige av om man kjøper tjenester som leverandøren, det betyr at man vil kunne beholde epostadressen uansett hvor man velger å kjøpe sin internettjenste.
  • Drift av epost er svært ressurskrevende og for en liten operatør som NUFI er vanskelig å tilby epost tjenster som har den funksjonelitet og stabilitet som kunder forventer i dag.

Det er ingen problemer forbundet med å benytte epost tjenester i NUFi sitt nett, selv om du er kunde hos andre, men det krever litt konfigurasjon av det programmet som du benytter når du leser epost, med unntak av epost som du leser via en nettleser eller skybaserte tjenster.

For konfigurasjon av din epostleser så må du sjekke FAQ sidene til din epost leverandør. Som regel vil det være et behov for at du setter opp dette med en autentisering av brukeren din mot leverandørens SMTP (Utgående epost) server.

Hvordan dette skal gjøres vil du finne svar på hos din epost leverandør – alle har gode forklaringer på hvordan du skal sette opp epostleseren din på sine nettsider.

NUFI kan ikke bistå deg med dette da vi ikke har noe med din epost leveranse å gjøre.